Новини

Кому з педагогів підвищили оклади й оновили доплати

З 1 січня 2022 року за окремі види педагогічної діяльності у закладах освіти встановлено підвищені посадові оклади та доплати постановою Кабінету Міністрів України № 1391 «Деякі питання встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) та доплат за окремі види педагогічної діяльності у державних і комунальних закладах та установах освіти». А декілька нормативних документів, які регулювали виплату доплат та надбавок, втратили чинність. Служба освітнього омбудсмена підготувала роз’яснення щодо нововведень постанови.
Це добре, що частина працівників закладів освіти зможуть отримувати підвищені посадові оклади та доплати. Але варто зазначити, що наразі посадовий оклад педагогічного працівника складається з невеликої, за розміром, ставки і великої кількості надбавок і доплат, які можуть становити половину й більше зарплати педагога. Тому Служба освітнього омбудсмена ініціює та підтримує ініціативи щодо нового підходу до формування розміру заробітної плати педагогічних працівників, яка підвищуватиме мотивацію педагога до професійного зростання та водночас дасть змогу залучити молодь до роботи у сфері освіти.
Підвищення посадових окладів працівникам закладів освіти
Постановою Кабінету Міністрів від 28 грудня 2021 р. №1391 «Деякі питання встановлення підвищень посадових окладів (ставок заробітної плати) та доплат за окремі види педагогічної діяльності у державних і комунальних закладах та установах освіти» встановлено підвищення посадових окладів за роботу в певних типах закладів та установ освіти з 1 січня 2022 року:
керівникам закладів загальної середньої освіти з кількістю учнів понад 1000 осіб за кожні 700 учнів понад 1000 осіб – 5 %;
керівникам закладів дошкільної освіти з кількістю дітей понад 60 осіб за кожні наступні 60 дітей – 3 %;
педагогічним працівникам та керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім процесом і відповідним спрямуванням, у закладах спеціалізованої освіти мистецького, спортивного, військового та наукового спрямування, інших закладах спеціалізованої освіти, визначених законодавством – 10 %;
керівним та педагогічним працівникам у гімназіях, ліцеях, колегіумах, гімназіях-інтернатах, ліцеях-інтернатах, колегіумах-інтернатах, які створені до введення в дію Законів України «Про освіту» (Відомості Верховної Ради України, 2017 р., № 38-39, ст. 380), «Про повну загальну середню освіту» (Відомості Верховної Ради України, 2020 р., № 31, ст. 226) як заклади II, II-III, III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів відповідно до профілю, з профільним навчанням та допрофесійною підготовкою, до приведення установчих документів таких закладів у відповідність із зазначеними Законами – 10 %;
педагогічним працівникам та керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім процесом, у вищих професійних (професійно-технічних) училищах, центрах професійної (професійно-технічної) освіти та закладах фахової передвищої, професійної (професійно-технічної) освіти із специфічними умовами навчання – 10 %;
педагогічним працівникам, помічникам вихователів та керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім процесом, у закладах освіти інтернатного типу або які мають структурний підрозділ (інтернат, пансіон тощо) – 10 %;
педагогічним працівникам, помічникам вихователів та керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім процесом, у закладах дошкільної освіти компенсуючого типу (спеціальних, санаторних), у закладах освіти для дітей, які потребують особливих умов виховання та тривалого лікування (або за наявності у закладах освіти таких класів, груп); у закладах освіти при установах виконання покарань, приймальниках-розподільниках для дітей, школах соціальної реабілітації та професійних училищах соціальної реабілітації, центрах медико-соціальної реабілітації дітей, спеціальних виховних установах Державної кримінально-виконавчої служби, притулках для дітей, соціально-реабілітаційних центрах (дитячих містечках), центрах соціально-психологічної реабілітації дітей; у будинках дитини, дитячих будинках і закладах загальної середньої освіти інтернатного типу для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування – 20 %;
педагогічним працівникам, помічникам вихователів та керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім процесом, у спеціальних закладах загальної середньої освіти (спеціальних школах, навчально-реабілітаційних центрах), інших спеціальних закладах освіти (професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти) (або за наявності спеціальних груп, класів); в інклюзивно-ресурсних центрах, логопедичних пунктах – 25 %;
педагогічним працівникам, помічникам вихователів та керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім процесом, у спеціалізованих будинках дитини, дитячих будинках і закладах загальної середньої освіти інтернатного типу для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (або за наявності в них груп, класів), де навчаються діти з особливими освітніми потребами чи які потребують тривалого лікування; у протитуберкульозних установах, закладах, відділеннях для дітей, хворих на активні форми туберкульозу – 30 %;
педагогічним працівникам у закладах і установах охорони здоров’я (дитячих лікарнях (відділеннях), дитячих санаторіях тощо), соціального захисту (центрах комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю, відділеннях для дітей з інвалідністю в установах для дорослих, центрах ранньої реабілітації дітей з інвалідністю тощо) 15-20 %;
завідувачам навчальної (педагогічної) частини у закладах і установах охорони здоров’я (дитячих лікарнях (відділеннях), дитячих санаторіях тощо) – 15-20 %;
методистам організаційно-методичних кабінетів обласних дитячих клінічних лікарень – 10 %;
методистам у закладах післядипломної освіти (підвищення кваліфікації педагогічних працівників), обласних навчально-методичних (науково-методичних, методичних) кабінетах (центрах) – 15 %;
керівникам, консультантам, психологам у центрах професійного розвитку педагогічних працівників – 10 %;
керівнику Київського палацу дітей та юнацтва – 10 %;
керівникам найбільших закладів позашкільної освіти, завідувачам відділів, лабораторій, кабінетів Київського палацу дітей та юнацтва – 5 %;
керівникам оздоровчих таборів з цілодобовим перебуванням дітей, закладів дошкільної освіти з цілодобовим перебуванням дітей або таких, в яких є групи (група) з цілодобовим перебуванням дітей – 5 %;
керівникам, заступникам керівників, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім процесом, завідувачам філій, старшим майстрам, майстрам виробничого навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, що здійснюють підготовку робітників для підприємств вугільної, сланцевої промисловості, чорної і кольорової металургії та організацій, що проводять гірничо-капітальні роботи; старшим майстрам, майстрам виробничого навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, в яких здійснюється навчання професіям художніх ремесел – 5 %;
керівникам закладів фахової передвищої освіти, міжшкільних навчально-виробничих комбінатів, міжшкільних ресурсних центрів, закладів професійної (професійно-технічної) освіти та закладів інших типів, що здійснюють підготовку кваліфікованих робітників, із кількістю учнів (студентів) понад 800 осіб за кожні 600 учнів понад 800 осіб – 5 %.
Увага, розмір розраховується у відсотках від посадового окладу (ставки заробітної плати).
Доплати
Доплати в основному компенсують педагогічному працівникові заробітну плату за збільшення обсягу роботи, часу її виконання та напруженість роботи.
Доплати можуть встановлюватися законодавством, засновниками та / або керівником закладу освіти, який погоджує їх із профспілковим комітетом.
Доплати за окремі види педагогічної діяльності:
Класне керівництво. Втратили чинність постанова Кабінету Міністрів 25 серпня 2004 р. № 1096 «Про встановлення розміру доплати за окремі види педагогічної діяльності», відповідно норма щодо виплати за класне керівництво у підготовчих та I-IV класах закладів загальної середньої освіти – це доплата 20%. У V-XI (XII) класах – 25%.
Оновлені доплати за класне керівництво:
учителям та іншим педагогічним працівникам (крім керівних) у 1-4 та підготовчих класах у закладах загальної середньої освіти (у тому числі в закладах освіти при установах виконання покарань) – 20 %;
учителям та іншим педагогічним працівникам (крім керівних) у 5-11 (12) класах у закладах загальної середньої освіти (у тому числі в закладах освіти при установах виконання покарань) – 25 %;
викладачам, старшим викладачам, майстрам виробничого навчання та іншим педагогічним працівникам (крім керівних) у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти – 20 %.
Перевірку навчальних робіт учнів. Втратили чинність постанова Кабінету Міністрів 25 серпня 2004 р. № 1096 «Про встановлення розміру доплати за окремі види педагогічної діяльності» і, відповідно, норма щодо перевірки навчальних робіт (зошитів, письмових робіт) про те, що у I-IV класах закладів загальної середньої освіти – доплата 15%, у V-XI (XII) класах – 10-20%, і ця доплата залежить від педагогічного навантаження вчителя.
Оновлені доплати за перевірку навчальних робіт учнів:
учителям (у тому числі тим, які проводять індивідуальні та групові заняття з учнями, які здобувають освіту за сімейною (домашньою) формою або на педагогічному патронажі) у підготовчих та 1-4 класах закладів загальної середньої освіти усіх типів і найменувань. Зазначена доплата встановлюється основному вчителю незалежно від навантаження – 15 %;
учителям (у тому числі тим, які проводять індивідуальні та групові заняття з учнями, які здобувають освіту за сімейною (домашньою) формою або на педагогічному патронажі) у 5-11 (12) класах закладів загальної середньої освіти, викладачам, старшим викладачам у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти у таких розмірах:
1) з мови та літератури – 20 %;
2) з математики – 15 %;
3) з іноземної мови, технічної механіки (конструювання) та креслення – 10 %.
Зазначена доплата встановлюється залежно від педагогічного навантаження вчителя чи викладача з предметів, за якими встановлена доплата за перевірку навчальних робіт 10-20%.
Керівництво. Втратили чинність постанова Кабінету Міністрів 25 серпня 2004 р. № 1096 «Про встановлення розміру доплати  за окремі види педагогічної діяльності» і, відповідно, норма доплати за керівництво предметними (цикловими) і методичними комісіями у закладах загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти та вищих навчальних закладах I-II рівня акредитації про 10-15 %.
Оновлені доплати за керівництво:
учителям у закладах загальної середньої освіти, викладачам у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, старшим викладачам та викладачам у закладах фахової передвищої освіти за керівництво предметними, цикловими, методичними комісіями – 10-15 %;
у закладах фахової передвищої освіти у разі введення посади керівника (голови) циклової комісії доплата за керівництво цикловою комісією не встановлюється;
учителям (викладачам) у закладах загальної середньої освіти (початкових школах), мистецьких школах із кількістю здобувачів освіти до 20, у яких посада директора не вводиться, за керівництво таким закладом освіти – 25 %;
майстрам виробничого навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, на яких покладено організаційне, методичне керівництво навчально-виробничою діяльністю всіх майстрів за професією, працюючих в навчально-виробничій майстерні – 15%;
керівнику закладу загальної середньої освіти, в якому організоване навчання учнів у класах (групах) з вечірньою (очною) та заочною формами здобуття освіти, за керівництво такими класами (групами) – 25 %;
керівникам, заступникам керівників, які відповідають за організацію навчально-виробничої роботи, та старшим майстрам у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, в яких створені вечірні (змінні) групи, за організацію і керівництво навчально-виробничим навчанням учнів вечірніх (змінних) груп – 15 %;
керівнику гуртка у закладах позашкільної освіти, який здійснює керівництво відділом (за наявності у відділі не менше 10 гуртків одного профілю та за умови відсутності штатної посади завідувача відділу) – 15 %.
За організацію інклюзивного навчання та роботу в інклюзивних класах. Втратили чинність постанова Кабінету Міністрів від 25 серпня 2004 р. № 1096 «Про встановлення розміру доплати за окремі види педагогічної діяльності» і, відповідно, норма доплати за роботу в інклюзивних класах 20% і встановлення цієї доплати педагогічним працівникам та помічникам вихователів тільки за години роботи у цих класах (групах).
Оновлені доплати за організацію інклюзивного навчання та роботу в інклюзивних класах:
керівнику закладу освіти, в якому організовано навчання осіб з особливими освітніми потребами і створено три і більше інклюзивних класи (групи), та заступнику керівника з навчальної роботи такого закладу освіти, в обов’язки якого входить організація інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами – 20 %;
педагогічним працівникам та помічникам вихователів у закладах дошкільної, загальної середньої, позашкільної, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти за роботу в інклюзивних класах (групах) – 20 %.
Обслуговування комп’ютерної техніки. Залишається чинною доплата 10-15 % за обслуговування комп’ютерної техніки, яка зазначена у пункті 2 частини 3 статті 24 Закону України «Про повну загальну середню освіту».
Оновлена доплата за обслуговування комп’ютерної техніки:
учителям, викладачам та іншим працівникам, на яких покладено обслуговування комп’ютерної техніки, у закладах освіти, в яких створені кабінети інформатики – 10-15 %.
Ведення діловодства, бухгалтерського обліку, вебсайту. Нова доплата вчителям, викладачам та іншим працівникам у закладах освіти, які відповідають за ведення діловодства, бухгалтерського обліку, вебсайту – 10 %.
Позакласна робота. Залишається чинною доплата 10-40% за проведення позакласної роботи з учнями відповідно до пункту 2 частини 3 статті 24 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
Оновлена доплата:
педагогічним працівникам у закладах загальної середньої освіти усіх типів і найменувань за проведення позакласної роботи з фізичного виховання учнів у таких розмірах – від 10-40 %:
1) 10 % – за наявності 10-19 класів (класів-комплектів);
2) 20 % – за наявності 20-29 класів;
3) 30-40 % – за наявності 30 і більше класів;
педагогічним працівникам у дитячих будинках і закладах загальної середньої освіти інтернатного типу для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, за проведення позакласної роботи з фізичного виховання учнів (незалежно від кількості класів (груп) – 30 %.
Завідування. Залишаються чинними доплати за завідування:
навчальними (навчально-методичними) кабінетами, ресурсними кімнатами, лабораторіями, спортивними залами чи майданчиками, навчально-дослідними ділянками, кімнатами зберігання зброї, стрілецькими тирами, паспортизованими музеями – 10-15%;
кабінетами інформатики та майстернями – 15-20%;
структурними підрозділами закладів освіти – 25%;
бібліотекою (медіатекою) або за бібліотечну роботу чи роботу з бібліотечним фондом підручників – 5-15% (пункт 2 частини 3 статті 24 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
Оновлені доплати за завідування:
учителям, викладачам та іншим педагогічним працівникам у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти за завідування навчальними (навчально-методичними) кабінетами, ресурсними кімнатами, лабораторіями, спортивними залами чи майданчиками, навчально-практичними центрами, навчально-дослідними ділянками, кімнатами зберігання зброї, стрілецькими тирами, паспортизованими музеями – 10-15 %;
учителям, викладачам та іншим педагогічним працівникам у закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та фахової передвищої освіти за завідування майстернями, кабінетами інформатики – 15-20 %;
керівним або іншим педагогічним працівникам, на яких покладено обов’язки завідування структурним підрозділом у закладах освіти, за завідування структурним підрозділом (пансіон (інтернат), філія, дошкільний підрозділ, позашкільний підрозділ, реабілітаційне відділення тощо), за умови відсутності штатної посади завідувача (керівника) такого структурного підрозділу – 25 %;
педагогічним працівникам у закладах позашкільної освіти за завідування майстернями та паспортизованими музеями – 15-20 %;
педагогічним працівникам у закладах позашкільної освіти за завідування навчальними кабінетами, лабораторіями, куточками живої природи, дендропарками, зимовим садом, навчально-дослідними ділянками, теплицями – 10-15 %;
викладачам, старшим викладачам у закладах фахової передвищої освіти за завідування вечірніми, заочними відділеннями, відділеннями за однією або кількома спеціальностями за умови відсутності штатної посади завідувача відділення – 15 %;
педагогічним працівникам закладу загальної середньої освіти, в якому організоване навчання учнів у класах (групах) з вечірньою (очною) та заочною формами здобуття освіти, за завідування заочним відділенням, навчально-консультативними пунктами – 10 %;
педагогічним та іншим працівникам, які проводять бібліотечну роботу та роботу з бібліотечним фондом підручників, у закладах загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти за завідування бібліотекою (медіатекою) за умови відсутності штатної посади завідувача бібліотеки (медіатеки) – 5-15 %.
Доплата за сертифікацію. Залишаються чинними доплати педагогічним працівникам, які пройшли сертифікацію у розмірі 20% посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педагогічного навантаження протягом строку дії сертифіката (пункт 5 стаття 61 Закону України «Про освіту»).
Оновлені доплати:
педагогічним працівникам закладів освіти, які успішно пройшли сертифікацію, протягом строку дії сертифіката пропорційно обсягу педагогічного навантаження, що виконується на посаді, за якою пройдена сертифікація – 20 %.
Доплати за інші види педагогічної діяльності
Оновлені доплати:
педагогічним працівникам закладів освіти з досвідом педагогічної діяльності не менше п’яти років за відповідною спеціальністю (такою самою або спорідненою предметною спеціальністю або спеціалізацією), на яких за рішенням керівника закладу освіти покладено виконання обов’язків педагога-наставника для осіб, які не мають досвіду педагогічної діяльності та приймаються на посаду педагогічного працівника і протягом першого року роботи проходять педагогічну інтернатуру – 20 %;
керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім процесом, та іншим педагогічним працівникам позаміських оздоровчих таборів або таборів з цілодобовим перебуванням дітей, а також туристських походів, експедицій, екскурсій за систематичну роботу понад встановлену тривалість робочого часу – 15 %;
керівникам, заступникам керівників у закладах професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти, учні (студенти) яких проживають у гуртожитках – 10 % (граничний розмір).
Залишаються чинними доплати за інші види педагогічної (навчальної, виховної, методичної, організаційної) діяльності (абзац 1, пункт 3, частина 3 статті 24 Закону України «Про повну загальну середню освіту»). Засновник закладу освіти та / або заклад освіти, окрім визначених законом доплат, за трудовим договором та / або посадовою інструкцією, має право встановлювати додаткові види та розміри доплат, підвищення окладів за рахунок власних надходжень (абзаци 6 пункту 3 частини 3 статті 24 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
Засновники приватних, корпоративних закладів освіти мають право встановлювати інші розміри та умови оплати праці, винагороди та допомоги для педагогічних працівників (абзац 7, пункту 3, частини 3 статті 24 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
Керівник або засновник закладу освіти не можуть скасовувати визначені законодавством доплати.
За наукові ступені та звання
Залишаються чинними доплати:
за почесні, вчені, спортивні звання, наукові ступені – в розмірі 15-30% посадового окладу (абзац 3, пункту 3 частини 3 статті 24 Закону України «Про повну загальну середню освіту»).
Якщо працівник має вчене звання професора, граничний розмір доплати йому встановлюється в розмірі 33% посадового окладу, а якщо доцента, старшого наукового співробітника, старшого дослідника – у граничному розмірі 25% посадового окладу (ставки заробітної плати). Якщо працівник має науковий ступінь доктора наук – доплата йому встановлюється у граничному розмірі 25% посадового окладу (ставки заробітної плати), а якщо кандидата наук чи доктора філософії – у граничному розмірі 15% посадового окладу (ставки заробітної плати).
Доплати за вчене звання або науковий ступінь встановлюються працівникам, якщо їхня діяльність за профілем збігається з наявним вченим званням чи науковим ступенем. Якщо працівник має два або більше вчених звання або два наукові ступені, доплата встановлюється за одним (вищим) вченим званням, науковим ступенем.
Те, чи відповідає вчене звання та науковий ступінь профілю діяльності працівника на посаді, яку він обіймає, визначає керівник закладу освіти, установи освіти чи наукової установи (підпункт 3, пункт 4 наказу МОН від 26.09.2005 № 557).
Доплата за роботу в нічний час
Залишається чинною доплата у розмірі до 40% годинної тарифної ставки (посадового окладу) педагогічним працівникам за роботу в нічний час за кожну годину роботи з 10-ї години вечора до 6-ї години ранку (підпункт 3 пункт 4 наказу МОН № 557).
Доплати за додаткову роботу
Залишаються чинними доплати, що встановлюються педагогічним працівникам за:
суміщення професій (посад);
розширення зони обслуговування чи збільшення обсягу виконуваної роботи (вихователям і помічникам вихователів дитячих дошкільних закладів за перевищення планової наповнюваності груп);
за виконання поряд з основною роботою обов’язків тимчасово відсутніх працівників (підпункт 3 пункт 4 наказу МОН № 557).
Що потрібно знати про цей вид доплат?
Їхні розміри та перелік суміщуваних професій (посад) не обмежуються, але ці доплати не можуть бути більшими, ніж 50% посадового окладу (ставки заробітної плати, тарифної ставки).
Вони виплачуються за рахунок і в межах фонду заробітної плати (фонду оплати праці) (підпункт 3 пункт 4 наказу МОН від 26.09.2005 № 557 та абзац 3 пункту 3 Загальних положень Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти.
Конкретний розмір цих доплат встановлюється за фактично виконаний обсяг робіт. Доплати за виконання обов’язків тимчасово відсутнього керівника закладу освіти його штатним заступникам не виплачуються (пункт 52 Інструкції).
Вони не встановлюються керівникам закладів освіти, їхнім заступникам, керівникам структурних підрозділів закладів освіти та їх заступникам (підпункт 3 пункт 4 наказу МОН № 557).
Надбавки
Керівники закладів освіти мають право в межах фонду заробітної плати (фонду оплати праці) встановлювати надбавки, а самим керівникам надбавки затверджуються органами управління.
Надбавки виконують заохочувальну функцію заробітної плати. Тобто основне призначення надбавок – стимулювати педагогічних працівників підвищувати свою професійну майстерність, працювати краще, проявляти творчий потенціал та креативність.
Отже, за що встановлюються надбавки?
Підвищена ставка посадового окладу за почесні звання
Залишаються чинними надбавки за звання «Вчитель-методист», «Викладач-методист» ставки заробітної плати і посадові оклади підвищуються на 15%,  а за звання «Старший вчитель», «Старший викладач», «Вихователь-методист», «Педагог-організатор-методист», «Старший вожатий-методист», «Практичний психолог-методист», «Керівник гуртка-методист», «Старший вихователь» на 10% (підпункт г, пункт 24 Інструкції)
За почесні звання України, «народний» – надбавка 40%, «заслужений» – надбавка 20% посадового окладу (ставки заробітної плати) (підпункт 2 пункт 4 наказу МОН № 557).
Оновлені надбавки:
педагогічним працівникам, яким за результатами атестації присвоєні педагогічні звання «вчитель-методист», «викладач-методист», «вихователь-методист», «майстер виробничого навчання I категорії»- 15 %;
педагогічним працівникам, яким за результатами атестації присвоєні педагогічні звання «старший учитель», «старший викладач», «старший вихователь», «керівник гуртка – методист», «педагог-організатор-методист», «практичний психолог-методист», «старший вожатий-методист», «майстер виробничого навчання II категорії» – 10 %;
майстрам виробничого навчання у закладах професійної (професійно-технічної) освіти, міжшкільних ресурсних центрах, міжшкільних навчально-виробничих комбінатах, які мають звання «Майстер-кухар», «Майстер-кондитер» і перейшли на цю роботу з підприємств громадського харчування – 20 %;
керівникам гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи за звання «Народний майстер» – 10 %.
Надбавка за знання та використання іноземної мови
Залишаються чинними надбавки за знання та використання в роботі іноземної мови: однієї європейської – 10, однієї східної, угро-фінської або африканської – 15, двох і більше мов – 25% посадового окладу (ставки заробітної плати). Ця надбавка не встановлюється працівникам, для яких знання іноземної мови передбачено посадою, і це підтверджується відповідним документом (підпункт 2 пункт 4 наказу МОН № 557).
Оновлені надбавки:
керівним та педагогічним працівникам, які володіють іноземною мовою і застосовують її в практичній роботі, у закладах загальної середньої освіти з поглибленим вивченням іноземної мови, закладах фахової передвищої освіти – 10 %;
керівним та педагогічним працівникам у закладах дошкільної освіти, в яких спілкування з дітьми здійснюється іноземною мовою – 5 %.
Надбавка педагогічним працівникам ІРЦ
З 1 січня 2022 р. встановлюється надбавка не менше 25% педагогічним працівникам інклюзивно-ресурсних центрів відповідно до пункту 1 Постанови Кабміну від 23 березня 2011 р. N 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів»).
Оновлена надбавка:
педагогічним працівникам, помічникам вихователів та керівним працівникам, діяльність яких безпосередньо пов’язана з освітнім процесом, у спеціальних закладах загальної середньої освіти (спеціальних школах, навчально-реабілітаційних центрах), інших спеціальних закладах освіти (професійної (професійно-технічної), фахової передвищої освіти) (або за наявності спеціальних груп, класів); в інклюзивно-ресурсних центрах, логопедичних пунктах – 25 %.
Стимулюючі надбавки
Залишаються чинними вимоги, що стимулюючі надбавки встановлюються:
за високі творчі та виробничі досягнення педагогічного працівника, залежно від особистого внеску кожного працівника;
за виконання особливо важливих (термінових) робіт на строк їх виконання;
за складність та напруженість у роботі.
Максимальний розмір цих надбавок для одного працівника не має перевищувати 50% посадового окладу (ставки заробітної плати, тарифної сітки). Це обмеження не поширюється на працівників національних закладів (установ). Керівник закладу освіти може зменшити або повністю скасувати ці надбавки, якщо якість роботи педагогічного працівника погіршується, він виконує завдання несвоєчасно.
Надбавка за престижність праці
Залишається чинною надбавка за престижність праці. Вона не може бути меншою за 5% і не може перевищувати 30% посадового окладу, незалежно від підпорядкування закладів освіти. Її розмір встановлює керівник закладу в межах фонду оплати праці та на весь обсяг навчального навантаження, що виконує працівник (пункт 1 Постанови Кабміну від 23 березня 2011 р. N 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів»).
Щодо зменшення надбавки за престижність до освітнього омбудсмена зверталася доволі велика кількість педагогічних працівників. Адже в освітній субвенції закладено середню (розрахункову) заробітну плату вчителя закладу загальної середньої освіти вищої категорії з відповідними нарахуваннями на плановий бюджетний період і надбавкою за престижність 25%.
Надбавка за апробацію НУШ
Залишається чинною надбавка за апробацію НУШ, яка встановлюється для керівників шкіл, їхніх заступників на посадах педагогічних працівників та вчителів шкіл, у яких апробують державний стандарт початкової освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа» на період до 2029 року та шкіл, у яких навчання хоча б в одному з початкових класів здійснюватиметься за цим державним стандартом, ця надбавка встановлюється у розмірі не менше 20% (пункт 1 Постанови Кабміну від 23 березня 2011 р. N 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів»).
Надбавка в закладах освіти з навчанням мовами національних меншин
Залишається чинною надбавка, яка нараховується вчителям української мови і літератури шкіл з навчанням мовами національних меншин у розмірі не менше 20% (пункт 1 Постанови).
Надбавка за вислугу років
Залишається чинною надбавка за вислугу років педагогічним працівникам. Вона виплачується щомісяця. Якщо вислуга років становить понад три роки – 10%, понад 10 років – 20%, а понад 20 років – 30% посадового окладу (частина 4 статті 61 Закону України «Про освіту»).
Надбавка за спортивні звання
Залишаються чинними надбавки за спортивні звання «заслужений тренер», «заслужений майстер спорту» – виплачується надбавка у розмірі 20%, «майстер спорту міжнародного класу» – 15%, «майстер спорту» – 10% посадового окладу (ставки заробітної плати).
Надбавки за почесні та спортивні звання нараховуються працівникам у тому випадку, якщо їхня діяльність за профілем збігається з його почесним або спортивним званням. Якщо є два або більше звань, надбавки встановлюються за одним (вищим) званням. Те, чи відповідає почесне або спортивне звання профілю діяльності працівника на посаді, що він обіймає, визначає керівник закладу освіти (підпункт 2 пункт 4 наказу МОН № 557).






ПЛАН  науково-методичних заходів Тернопільського обласного комунального інституту післядипломної педагогічної освіти на травень 2020 року

                        №п/пЗміст роботи Категорія працівниківДатаВиконавціПримітки
1.Онлайн-засідання педагогічної студії “Мистецько-історичний аспект у вивченні математики”керівники методичних об’єднань учителів математики05.05Іванюк Т. Г.
Пришляк І. М.
2.Онлайн-нарада “Узагальнення і систематизація знань школярів за змістовими лініями курсу математики та підсумкове оцінювання в умовах дистанційного навчання”методисти, які відповідають за стан викладання математики06.05Пришляк І. М.
3.Онлайн-нарада «Підсумкове оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземних мов в умовах дистанційного навчання та організоване завершення 2019/2020 навчального року»методисти РМК/ММК (ТКМЦ НОІМ) та ОТГ, які відповідають за викладання іноземних мов06.05Уруська Л. В.,
Пакуляк І. І.
4.Формування дослідницької компетентності учнів на основі віртуального фізичного експериментувчителі фізики та астрономії

06.05Гайда В. Я., Бачинський Ю. Г.

5.Вебінар “Вчимо та навчаємось на карантині. Матіфік – електронний інструмент для вивчення математики у 5-6 класах”вчителі, які викладають математику у 5-6 класах07.05Іванюк Т. Г.
6.Засідання інтервізійної групи на тему «Інтервізія як метод цілеспрямованого пошуку розв’язання професійних завдань працівниками психологічної служби».практичні психологи та соціальні педагоги7.05Кавецький В.Є.
7.Онлайн-нарада «Науково-методичне забезпечення навчання української мови і літератури у 2020/2021 навчальному році»методисти, які відповідають за стан викладання української мови і літератури08.05Кондирєва М. М.
8.Семінар «Організація інклюзивного навчання в ЗЗСО» директори ЗЗСО (перший рік роботи)08.05Мушій В.Г.
9.Веб-засідання методистів районних/міських кабінетів та відділів освіти, методичних установ ОТГ «Проблеми і можливості дистанційного навчання шкільного курсу географії»методисти, які відповідають за викладання географії районних/міських методичних кабінетів12.05Криховець-Хом’як Л. Я.
10.Онлайн/вайбер “Узагальнення і систематизація знань школярів за змістовими лініями курсу основ здоров’я та підсумкове оцінювання в умовах дистанційного навчання”вчителі основ здоров’я12-14.05Турчин О. В.
11.Використання методу проектів як засобу розвитку проектно-технологічної
компетентності учнів на уроках трудового навчання та технологій
вчителі навчальних предметів «Трудове навчання» (5–9 класи), «Технології» (10–11 класи)13.05Гайда В. Я., Колодійчук О. Я.

12.Вебінар-тренінг ,,Самооцінювання якості освітньої діяльності у ЗЗСО. Управлінські процеси”директори ЗЗСО Гусятинського району13.05Соболяк Л.Є.онлайн
13.Засідання творчої групи педагогів ЗДО «Різновікова група: майстерність організації роботи та функціонування»вчителі ПК14.05Бачинська Н.Я.

14.Обласний регіональний семінар-конференція ”Інновації в  діяльності психологічної служби системи освіти: теорія, методологія, практика”працівники ПС14.05методисти НМЦ
ПССР
онлайн
15.Вебінар-творча зустріч “Формування ідеалу українця нової генерації через книги історій успішних людей нашого краю”учителі інформатики


14.05Сесик О.О.,
Кривокульський Л.Є.
онлайн

16.Вебінар “Особливості організації навчання підвищення кваліфікації керівних і педагогічних кадрів”.методисти РМК, ММК,ОТГ, які
відповідають за підвищення кваліфікації
14.05Смук Н.Р.онлайн
17.Вебінар-засідання творчої групи керівників ШКСП на тему “Шкільні клуби підприємництва як інноваційний метод формування в дітей підприємливості та соціальної відповідальності”.керівники шкільних клубів соціального підприємництва14.05Куриш О.С.онлайн
18.Засідання обласної  творчої лабораторії  “ Реалізація інноваційного освітнього експерименту регіонального рівня “ЕКО-школа”.педагоги освітніх закладів Тернопільської області14.05Яценко Д.С.
Кучер Л. А.
19.Онлайн-нарада “Актуальні питання підсумкового оцінювання з історії та суспільствознавчих дисциплін й організованого завершення 2019/2020 навчального року в умовах дистанційного навчання”методисти методичних установ області, які відповідають за викладання у ЗЗСО історії та суспільствознавчих дисциплін15.05Букавин І. Я.
20.Семінар-нарада «Впровадження інклюзивної  моделі освіти учнів з ООП : питання  та відповіді»завідувачі районних, міських методичних  кабінетів 
15.05
Мушій В.Г.
21.Засідання обласної творчої групи “Емоційний інтелект і урок зарубіжної літератури (створення віртуального музею письменника)вчителі зарубіжної літератури – члени творчої групи18.05Боруцька Л. С.
22.Веб конференція “Особливості завершення 2019-2020 навчального року для 11 класів: ДПА/ЗНО з математики”вчителі математики, які викладають в 11 класах ЗЗСО області, учителі- екзаменатори20.05Іванюк Т. Г.
23.Вебінар “Проведення процедури самооцінювання за методикою ІІС ЗЗСО”Відповідальні (фасилітатори) за проведення самооцінювання у ЗЗСО20.05Куриш О.С.онлайн

24.Вебінар «Використання інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі закладів дошкільної освіти»вихователі закладів ЗДО20.05Мочук О.Б., Бачинська Н.Я.

онлайн
25.Засідання творчої групи (онлайн) «Використання інтернет-сервісів у роботі вчителя»
Перше засідання «Використання інтерактивних онлайн-ресурсів для організації освітнього процесу»
вчителі, які відповідають за впровадження медіаосвіти в закладах освіти21.05Городецька О.В.онлайн
26.Онлайн-конференція  “Узагальнення і систематизації знань школярів за змістовими лініями курсу математики та підсумкове оцінювання в умовах дистанційного навчання”вчителі математики21.05Пришляк І. М.
27.Інтервізійна група “Інтервізія як форма методичного супроводу професійного розвитку фахівців психологічної служби”ПП опорних шкіл21.05Демидась С.Р.
Кавецький В.Є.
28.Вебінар “Національно-патріотичне виховання як невід’ємна складова освітнього процесу “.Педагоги-організатори21.05Буняк С.М.
29.Онлайн-заняття “Модель уроку в умовах дистанційного навчання” авторської творчої майстерні Бугери Л. І., переможця ІІ туру Всеукраїнського конкурсу “Учитель року – 2020” в номінації “Хімія”вчителі-фіналісти конкурсу “Учитель року – 2020” в номінації “Хімія”26.05Мартинюк Л. О.
30.Тренінг “Профілактика насильства в сім’ї та освітньому закладі: попередження булінгу, протидія торгівлі людьми”працівники ПС26.05Мерена Н.М.онлайн
31.Творча зустріч “ Формування творчої особистості засобами музичного мистецтва”вчителі основ християнської етики26.05Мудрик Л.Є.онлайн
32.Вебінар-тренінг ,,Самооцінювання якості освітньої діяльності у ЗЗСО”новопризначені керівники закладів загальної середньої освіти27.05Соболяк Л.Є.онлайн
33.Засідання обласної творчої групи вчителів початкових класів «Інтегрований курс у початковій школі: кожен урок – відкриття»вчителі початкових класів27 .05Коненко Л.Б.,
Іваночко О.В.
34.Вебінар «Педагогічна практика В.Сухомлинського та НУШ»Голови методоб’єднань класних керівників27.05Борисюк З.В.
Сидорська О.Я.
онлайн
35.Вебінар ”Використання мобільних пристроїв в освітньому процесі”учителі предметів природничо-математичного циклу28.05.Горда Г.А.,
Кривокульський Л.Є.
онлайн
36.Онлайн – консультування щодо основних питань навчання підвищення кваліфікаціїметодисти РМК, ММК,ОТГ, які
відповідають за підвищення кваліфікації
28.05Смук Н.Р.онлайн
37.Вебінар «Шляхи та засоби наскрізного інтегрованого впровадження медіаосвіти в закладах освіти»: з досвіду роботи закладів освіти – учасників Всеукраїнського експерименту «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику»29.05Городецька О.В.
38.Круглий стіл “Профілактика негативних явищ в освітньому просторі шляхом формування позитивної соціальної орієнтації учнівської молоді”працівники ПС29.05методисти НМЦ
ПССР
онлайн
39.Вебінар “Організація роботи закладів позашкільної освіти в умовах дистанційного навчання та децентралізації освіти”методисти ЗПО29.05Хома С.О.онлайн
40.Вебінар “Основні аспекти управління закладом позашкільної освіти у сучасних умовах”директори ЗПО29.05Хома С.О.онлайн



41.Семінар-практикум «Корекційно-розвиткова робота з дітьми із затримкою психічного розвитку в ЗДО»для педагогів інклюзивних груп29.05Олексишин А.Б.
Мушій В.Г.
42.Інструктивно-методична нарада “Особливості перевірки відкритих тестових завдань з української мови і літератури учасників ЗНО-2020”вчителі української мови та літературитравеньКондирєва М. М.
43.Інструктивно-методична нарада “Аналіз процесу впровадження мережних технологій у практику роботи опорних ЗЗСО “відповідальні працівники ОНЗтравеньКривокульський Л.Є.
Олексюк В.П.

онлайн
44.Практикум «LEGO  в освітньому просторі початкової школи»вчителі четвертих класівтравеньКоненко Л.Б.
Іваночко О.В.
онлайн
45.Інструктивно-методична нарада “Особливості перевірки відкритих тестових завдань з математики учасників ЗНО -2020”учителі-екзаменатори з математикитравеньІванюк Т. Г.
46.Круглий стіл «Нові виклики наступності дошкільної і початкової освіти: рухаємося в НУШ».вчителі ПК та вихователі ЗДОтравеньКоненко Л.Б.
Бачинська Н.Я.
47.До 75-річчя завершення військових дій у Європі під час Другої світової війни: “Історична правда та імперські міфи про Україну”. Творча зустріч з директором Інституту дослідження Голодомору, проф., док. іст. наук В. А. Брехуненкомвчителі історії та суспільствознавчих дисциплін ЗЗСО областітравеньБукавин І. Я.
Взаємодія з районними державними організаціями та органами місцевого самоврядування
1.Вебінар «Організація освітнього процесу з фізичної культури в умовах дистанційної форми навчання»вчителі фізичної культури Бучацького району05.05Єднак Г. М.,
Довбуш М. І., методист Бучацького РМК
2.Вебінар «Організація освітнього процесу з фізичної культури в умовах дистанційної форми навчання»вчителі фізичної культури Скалатської ОТГ06.05Єднак Г. М.,
Гелета З. С., методист Скалатської ОТГ
3.Вебінар «Організація освітнього процесу з фізичної культури в умовах дистанційного навчання».

вчителі фізичної культури Теребовлянського району08.05Єднак Г.М., методист ТОКІППО,
Апостол М.М., методист Теребовлянської ОТГ,
Карашівський В.М., методист Теребовлянського РМК,
Кулька Р. Я., керівник методичного об’єднання  Золотниківської ОТГ
4.Вебінар «Організація освітнього процесу з фізичної культури в умовах дистанційної форми навчання»вчителі фізичної культури Гусятинського району13.05Єднак Г. М.,
Марусин Г. П., методист Гусятинського РМК
5.Вебінар «Організація освітнього процесу з фізичної культури в умовах дистанційної форми навчання»

вчителі фізичної культури Заліщицького району14.05Єднак Г. М.,
Марчук Я. В., методист Заліщицького РМК
6.Вебінар «Організація освітнього процесу з фізичної культури в умовах дистанційної форми навчання»вчителі фізичної культури Збаразького району15.05Єднак Г. М.,  Герасимчук О. Є., методист Збаразького РМК
7.Вебінар «Організація освітнього процесу з фізичної культури в умовах дистанційної форми навчання».вчителі фізичної культури  Підгаєцького району19.05Єднак Г. М.,
Бейба В. П., методист Підгаєцького РМК




Оплата праці вчителів під час призупинення навчання через карантин

У зв’язку епідеміологічною ситуацією, що нині склалася, керівниками закладів освіти та органами освіти та місцевого самоврядування приймаються  рішення про призупинення роботи відповідних закладів освіти, закриття їх на карантин та вимушені простої. Але через те, що заняття в закладах загальної середньої освіти не проводяться, за працівниками цих закладів має зберігатися заробітна плата.
Відповідно до п. 77 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міністерства освіти України від 15.04.1993 р. № 102, у випадку, коли в окремі дні заняття не проводяться з незалежних від учителя причин, оплата його праці здійснюється з розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, за умови, що вчитель (викладач) виконує іншу організаційно-педагогічну роботу.
У випадку, якщо такої роботи немає, час простою оплачується в порядку і розмірах, визначених статтею 113 Кодексу законів про працю України. 
Згідно з цією статтею час простою не з вини працівника оплачується з розрахунку не нижче від двох третин тарифної ставки встановленого працівникові розряду (окладу).
Водночас за пунктом 8.3.3 Галузевої угоди між Міністерством освіти і науки України та ЦК Профспілки працівників освіти і науки України на 2016-2020 роки сторони рекомендують керівникам установ та закладів освіти забезпечити оплату простою працівникам, включаючи непедагогічних, не з їх вини в розмірі середньої заробітної плати, але не менше тарифної ставки (посадового окладу).
Оплату праці вчителів, вихователів, включаючи вихователів груп продовженого дня, музичних керівників, викладачів, інших педагогічних працівників навчальних закладів у випадках, коли в окремі дні (місяці) заняття не проводяться з незалежних від них причин (епідемії, метеорологічні умови тощо), із розрахунку заробітної плати, встановленої при тарифікації, з дотриманням при цьому умов чинного законодавства.
Згідно з п.1.4 Галузевої угоди її положення діють безпосередньо та є обов’язковими для включення до колективних договорів.

Стартувала реєстрація на ЗНО-2020

03 лютого 2020 року розпочалася реєстрація для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні. Абітурієнти матимуть можливість скласти тестування щонайбільше з чотирьох навчальних предметів. Загалом ЗНО проводиться з 11 навчальних предметів




03 лютого 2020 року розпочалася реєстрація для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні.
В Україні очікують понад 346 тисяч учасників тестування, які цього року завершуватимуть здобуття повної загальної середньої освіти: це і випускники шкіл, і учні (слухачі, студенти) закладів професійної (професійно-технічної), вищої освіти. У тестуваннях зможуть також взяти участь випускники закладів загальної та вищої освіти минулих років.
Абітурієнти матимуть можливість скласти тестування щонайбільше з чотирьох навчальних предметів. Загалом ЗНО проводиться з 11 навчальних предметів.
На запит учасників завдання сертифікаційних робіт з шістьох навчальних предметів перекладатимуться кримськотатарською, молдовською, польською, російською, румунською та угорською мовами.
Реєстрація
Випускники шкіл, студенти професійно-технічних закладів і коледжів реєструватимуться на проходження ЗНО у своєму закладі освіти.
Скориставшись сервісом «Зареєструватися», розміщеним на веб-сайті Українського центру, потрібно створити реєстраційну картку, підготувати дві фотокартки розміром 3×4, що відповідають досягнутому віку, зробити копію паспорта (сторінки з фотокарткою, прізвищем, ім’ям та по батькові). Звертаємо увагу, що в паспортах нового зразка (ID-картка) немає серії документа. Під час заповнення реєстраційної форми поле «серія» залишайте порожнім.
Після цього необхідно сформувати комплект реєстраційних документів та подати його особі, відповідальній за реєстрацію в закладі освіти, в якому навчається учень/студент.
Щодо випускників минулих років, то вони зможуть зареєструватися самостійно і надіслати комплект реєстраційних документів до відповідного регіонального центру.
Потенційні учасники тестування, які вже передали свої реєстраційні документи до регіонального центру зможуть самостійно перевіряти стан опрацювання документів. Для цього необхідно ввести номер реєстраційної картки в поле спеціального сервісу «Стан опрацювання документів».

Джерело: сайт УЦОЯО

Мінцифра запустила серіал з цифрової грамотності для вчителів


Міністерство цифрової трансформації запустило для вчителів освітній серіал з цифрової грамотності.  Якщо ви — вчитель, то цей серіал саме для вас. Ви навчитеся застосовувати онлайн-інструменти, щоб навчальний процес став більш захопливим і ефективним



Міністерство цифрової трансформації запустило для вчителів освітній серіал з цифрової грамотності.  Якщо ви — вчитель, то цей серіал саме для вас. Ви навчитеся застосовувати онлайн-інструменти, щоб навчальний процес став більш захопливим і ефективним.
Переглянути його можна за посиланням.
Серіал складається з 9 серій по 8-10 хвилин, в яких вчителі Микола Попадюко і Тетяноа Ткаченко розповідають як:
  • ефективніше організовувати заходи;
  • зберігати та створювати файли;
  • автоматично оцінювати завдання учнів та результативно організовувати роботи в групах.

Мінцифра також пропонує інші освітні серіали:
  • Серіал для батьків “Онлайн-безпека дітей” (як уберегти дітей онлайн від шкідливих матеріалів, кібербулінгу, суїцидальних інтернет-спілок, сексуального насильства);
  • Базовий серіал із цифрової грамотності: першийдругий та третій сезони (він має допомогти навчитись впевнено користуватися смартфоном, комп’ютером і планшетом).

2020-2021 навчальний рік буде Роком математики в Україні


Президент Володимир Зеленський підписав Указ «Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні». Документ глава держави підписав 30 січня 2020 року





Президент Володимир Зеленський підписав Указ «Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні». Документ глава держави підписав 30 січня 2020 року.
Документ обов’язково має передбачати:
  • впровадження у навчання сучасних практико-орієнтованих засад, у тому числі з використанням ресурсів PISA, підвищення якості навчально-методичного забезпечення вивчення математики, зокрема підручників та навчальних посібників з математики;
  • розроблення електронних навчальних ресурсів, спрямованих на розвиток математичної компетентності учнів, застосування математичних інструментів для розв’язання ігрових та стратегічних задач різного рівня складності;
  • створення умов для забезпечення сучасного рівня викладання математичних дисциплін, зокрема із застосуванням ефективних технологій формування та розвитку математичної компетентності учнів з урахуванням кращих вітчизняних та міжнародних практик, вивчення та впровадження досвіду держав, які демонструють високі показники з математичної компетентності за результатами міжнародного дослідження якості освіти PISA;
  • створення умов для підвищення мотивації здобувачів освіти з успішного оволодіння математичними знаннями і навичками, їх застосування у соціальній, економічній, технологічній, науковій та інших сферах суспільного життя;
  • створення у закладах загальної середньої освіти умов для вивчення математики за індивідуальною програмою для учнів, які потребують додаткової підтримки в опануванні предмета;
  • забезпечення належної організації запровадження з 2021 року обов’язкового зовнішнього незалежного оцінювання з математики;
  • проведення конкурсів, олімпіад та інших змагань з математики, спрямованих на розв’язання математичних задач із пошуком нестандартних підходів;
  • розширення можливостей для розвитку математичної компетентності учнів, зокрема через мережу математичних гуртків у закладах загальної середньої освіти, закладах позашкільної освіти, проведення літніх математичних шкіл для учнів та вчителів;
  • сприяння створенню освітніх майданчиків для вивчення математики на базі публічних бібліотек.

УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА УКРАЇНИ  №31/2020 від 30 січня 2020 року
"Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні"

Всеукраїнський проєкт неформальної освіти “Відкривай Україну” стартував!


Розпочалася реєстрація для участі в новому етапі проєкту неформальної освіти “Відкривай Україну”. Устигни зареєструватися  для  участі  до  20 лютого




Стартувала реєстрація для участі в новому етапі проєкту неформальної освіти “Відкривай Україну”. За декілька днів кількість учасників збільшилася на півтори тисячі. А ти в команді?
Умови й правила проєкту знайдеш тут: https://www.vidkruvai.com.ua/about
Устигни зареєструватися для участі до 20 лютого.
Далі – ШВИДКИЙ СТАРТ. План такий: формуєте команду з учнів  7-11 класів, обираєте ментора з учителів школи, досліджуєте, яка є проблема в школі або в місті (селі, селищі, районі, громаді), генеруєте ідею проекту, визначаєте, як його реалізувати та, звісно, беретесь за справу!
Часу не гайте: півфінал у червні. У всіх обласних центрах пройде ОСВІТНІЙ ХАЙП, і на фестивалі освітніх інновацій буде визначений переможець від області (призи вже очікують:)
І нарешті фінал – ІДЕНТИФІКАЦІЯ – грандіозна подія в Києві, із тематичними локаціями, різноманітними тренінгами, активним спілкуванням із громадськими діячами та успішними бізнесменами. Відомі українські співаки й артисти готують сюрпризи для великого гала-концерту, а репортери очікують на інтерв’ю та фото з командами.  
А переможці вирушать у закордонну освітню подорож, будуть спілкуватися з однолітками, обмінюватися практиками позитивних змін та досвідом реалізації власних успішних проєктів.
Не забудь зареєструватися, розкажи про освітній проект «Відкривай Україну» друзям і знайомим, долучись до команди своєї школи. 
Учімося разом змінювати на краще себе, своє життя та життя навколо!

Освітній проєкт «Відкривай Україну»



Немає коментарів:

Дописати коментар